Waterbouwasfalt

Waterbouwasfalt Hydraphalt

Waterbouwasfaltbeton is bijzonder goed bestand tegen hydraulische belastingen als golfklappen. Door het hoge gehalte aan bitumen is het asfalt toch voldoende flexibel om enige zetting van de ondergrond te kunnen volgen. Waterbouwasfaltbeton kan ook machinaal worden aangebracht waarbij een lage percentage holle ruimte <2% haalbaar is, mits de juiste mengselsamenstelling wordt toegepast (zie specialiteiten Hydraphalt) Door een extra laag percentage holle ruimte, wordt de levensduur van het asfalt aanzienlijk verlengd.

 

Toepassingen

Waterbouwasfalt wordt veelal toegepast als dijkbekleding op zowel de taluds als vlakke gedeeltes.

Op de vlakke gedeeltes kan het asfalt prima bereden worden door verkeer en recreanten. Waterbouwasfaltbeton wordt van oudsher in dikke lagen (160-200 mm) aangebracht, maar door op maat gemaakte mengsels en specialistische verwerking, kunnen de benodigde constructiediktes aanzienlijk worden gereduceerd.

Technische omschrijving

Waterbouwasfaltbeton is een continue gegradeerd asfaltmengsel van steenslag (50%/m/m), vulstof (8%m/m) en bitumen (17%m/m)

Door het hoge steengehalte, is het mengsel stabiel en met een holle ruimte bij standaard waterbouwasfaltbeton onder de 6%, is het asfalt zowel water als zanddicht en daardoor erg duurzaam. Door het asfalt af te dekken met een oppervlakbehandeling als extra conservering, wordt de levensduur nog eens verder verlengd.

Kom in contact met Hydraphalt

Meer weten? Kom in contact met Hydraphalt.